Willkommen auf Planet-Liebe

diskutiere über Liebe, Sex und Leidenschaft und werde Teil einer spannenden Community! :)

jetzt registrieren

könnt ihr mal meine eurocom durchlesen?!

Dieses Thema im Forum "Off-Topic-Location" wurde erstellt von Annii, 28 November 2006.

1. Annii
    Annii (25)
    Verbringt hier viel Zeit
    90
    91
    0
    Single
    Ich danke euch schon mal im Vorraus!!

Japan
    Good morning, today I will talk about Japan. My presentation is made up in two parts. First I want to tell you a few things about the country, the flag, the government and so on. And after this I want to tell you something about Tokyo.
    Japan is the fourth biggest island country in the world. It lies in the Western Pacific, on the coast of China. There are 4 main Islands. But in Addition, there are about 4000 little islands. The mountains take about 80% of the area of the country. There are more than 60 active and 500 extinct volcanos. The biggest mountain is Mount Fuji, we called it Fujiyama and the Japanese Fujisan. He is one of the most beautiful mountains in the world.
    . the official language is Japanese. There live above onehundred million people, also 337 inhabitants per square kilometer, which is more than in Germany.
    Japan is a monarchy state and the only empire of the world. In the right-hand corner you can see the Emperor Akihito, his wife and under them is the hole family. And this is the emperor palace.
    In the left-hand corner you can see the national flag. it is a base white flag with a large red disc, but for them it’s the rising sun. This sounds wonderful but it has one negative point: it is their flag of war!

Next I would like to play you the national anthem Kimi ga yo, which is a poem from the 12 century, and so the oldest of the world.

The next important thing is the money. They pay with Yen. I have some notes to show you. The 1000 note. This is between 6 and 7 euro. The 2000 note, this is around 13 euro. The 5000 and the 10000 note.

Then I would like to go on with the next part Tokyo.
    Tokyo is the capital of Japan and the biggest city in the world. You can see it here, in the middle of the country. Ten percent of the Japanese people live in Tokyo and as many as twenty percent of the population live around it. So the city continues to increase, which is a problem. Tokyo is the center of business, trade, and industry of Japan and also of Asia.

Tokyo is well known for its roads, which are always filled with traffic. And it‘s difficult to drive in this city, when you never was there. Because there are sometimes eight lanes, and the traffic is on different plains. Beetween the tower blocks, they drive always stop and go. 4.5 million cars drive in this city, and it will be more and more. Although it is expenisve to drive a car. So for the most people its difficult to get to their work. Not only the streets are packed, the underground too. For women it is not easy but in some undergrounds are waggons only for them. I´m sorry, but I havn´t found a picture, which show you this problem.

But it gives a nice side of the capital, too. Tokyo may not be known as a city with much greenery, but it has several nice parks and gardens. And its really fantastic to go through this city as an European person. Because they have an other lifestyle. (kann mir jemand den nächsten deutschen satz übersetzen? Ich bin momentan wohl etwas überarbeitet, schaffs einfach nicht :kopfschue )Darüber gibt es soviel zu erzählen, was ich leider nicht in ein 5min referat packen konnte. Aber ich hoffe, dass ich euch einen kleinen eindruck darüber verschaffen konnte.

ich würde noch gerne etwas kleines zum essen mitbringen. Ich muss es um 7:50 halten, deshalb ist es schwierig etwas zu finden, weil sie eben nachspeisen und kaltes frühstück so nicht unbedingt haben. Hat da jemand noch ne Idee? Was vllt auch nicht soo schwierig ist und nicht zuviel fremde zutaten beinhalten.

Annii, 28 November 2006
  2. FMIweb
    FMIweb (32)
    kurz vor Sperre
    157
    0
    0
    Single
    My presentation is made up in two parts. -> was made ( hast doch schon fertig )

There are 4 main Islands -> Japan consists of 4 Islands

The mountains take about 80% of the area of the country -> Mountain chain ( hört sich besser an )

möcht dir aber nicht die arbeit abnehmen..

ps: nicht so viele sätze mit the the the the beginnen :zwinker: ab und an mal satzstellung drehen

FMIweb, 28 November 2006
  3. Annii
    Annii (25)
    Verbringt hier viel Zeit Themenstarter
    90
    91
    0
    Single
    Danke schön..auch wenn du mir gewiss nicht die ganze arbeit abnimmst, da ich mein bestes gegeben hab und mich selber ja nicht verbessern kann..

zum ersten..made ist ja schon vergangeheit und sie ist ja immer noch in 2 teile aufgeteilt! Du hast vll auch recht, aber so stehts auf unserem Tipps-blatt und da kann ich mich immerhin drauf zurückberufen:tongue:

Also The Mountain chain takes about 80% of the area of the country...?!

Mir wär vor allem wichtig, dass die satzstellung stimmt und ich auch die richtigen wörter ausm wörterbuch verwendet habe und dass ich keine zeitfehler reingebaut habe...

Annii, 28 November 2006
  4. DatJulia
    DatJulia (29)
    Benutzer gesperrt
    109
    0
    0
    Single
    Japan
    Good morning, today I will talk about Japan. My presentation is made up in two parts. First I want to tell you a few things about the country, the flag, the government and so on. And after this I want to tell you something about Tokyo.

Würd lieber einfach "and the government" schreiben

Japan is the fourth biggest island country in the world. There are 4 main Islands. But in Addition, there are about 4000 little islands. The mountains take about 80% of the area of the country.

anstatt "take" lieber "cover" schreiben

There are more than 60 active and 500 extinct volcanos. The biggest mountain is Mount Fuji, we called it Fujiyama and the Japanese Fujisan. He is one of the most beautiful mountains in the world.

The biggest mountain is Mount Juji, also called Fujiyama oder Fujisan in japanese,

. the official language is Japanese. There live above one million people, also 337 inhabitants per square kilometer, which is more than in Germany.

Glaub Japan hat doch ein paar mehr Einwohner als 1mio :zwinker:

Japan is a monarchy state and the only empire of the world. In the right-hand corner you can see the Emperor Akihito, his wife and under them is the hole family. And this is the emperor palace.
    In the left-hand corner you can see the national flag. it is a base white flag with a large red disc, but for them it’s the rising sun. This sounds wonderful but it has one negative point: it is their flag of war!

Next I would like to play /present you the national anthem Kimi ga yo, which is a poem from the 12. century, and so the oldest of the world.

The next important thing is the money. They pay with Yen. I have some notes to show you. The 1000 note. This is between 6 and 7 euro. The 2000 note, this is around 13 euro. The 5000 and the 10000 note.

The official currency is Yen.

Tokyo is the capital of Japan and the biggest city in the world.

Glaub ich kaum das dass die grösste Stadt der Welt ist.

You can see it here, in the middle of the country. Ten percent of the Japanese people live in Tokyo and as many as twenty percent of the population live around it. So the city continues to increase, which is a problem. Tokyo is the center of business, trade, and industry of Japan and also of Asia.

Tokyo is well known for its roads, which are always filled with traffic. And it‘s difficult to drive in this city, when you never was there. Because there are sometimes eight lanes, and the traffic is on different plains. Beetween the tower blocks, they drive always stop and go. 4.5 million cars drive in this city, and it will be more and more. Although it is expenisve to drive a car. So for the most people its difficult to get to their work. Not only the streets are packed, the underground too. For women it is not easy but in some undergrounds are waggons only for them. I´m sorry, but I havn´t found a picture, which show you this problem.

But it gives a nice side of the capital, too. Tokyo may not be known as a city with much greenery, but it has several nice parks and gardens. And its really fantastic to go through this city as an European person. Because they have another lifestyle. (kann mir jemand den nächsten deutschen satz übersetzen? Ich bin momentan wohl etwas überarbeitet, schaffs einfach nicht :kopfschue )Darüber gibt es soviel zu erzählen, was ich leider nicht in ein 5min referat packen konnte. Aber ich hoffe, dass ich euch einen kleinen eindruck darüber verschaffen konnte.

The cultural differences between Japan and Europe are large, but its almost impossible to give more than an overview about this in a 5 minute presentation.

DatJulia, 28 November 2006
  5. Annii
    Annii (25)
    90
    91
    0
    Single
    oh oopsa, das könnte sein...vllt wars ne milliarde...muss nochmal nachsehen gehn :smile2:
    Geht der letzte satz auch ein bisschen einfacher? Ansonsten lern ich ihn halt :cool1:
    tokyo ist aber die größte stadt, haben wir erst eine arbeit heute drüber geschrieben :zwinker:
    Wenn dus genau haben willst
    1.Tokio
    2.New York City
    3. Mexico City
    4.seoul
    5.bombay...was ich damit sagen will stimmt schon:smile:

Annii, 28 November 2006
  6. DatJulia
    DatJulia (29)
    Benutzer gesperrt
    109
    0
    0
    Single
    Jo, stimmt, hattest Recht, Tokio ist wirklich die grösste.

Und Japan hat übrigens ~127mio Einwohner, davon ca 35 mio in Tokio.

DatJulia, 28 November 2006
  7. User 39498
    User 39498 (29)
    Planet-Liebe Berühmtheit
    2.685
    348
    3.387
    Verheiratet
    In welcher Klasse bist du? (Kenne die "Eurocom" nicht). Vom Stil her find ichs ein bisschen unbeholfen.
    Du hältst eine Präsentation, oder? Der Text entspricht nämlich auf keinen Fall einer Ausarbeitung im Sinne einer Hausarbeit oder Seminararbeit, sondern eher dem Sprechtext der Präsentation! Wenn das aber so gedacht ist, ists okay.

Bis wann musst du es denn abgeben? Ich würde einiges dran ändern/verbessern, wenn du mir bis Ende der Woche gibst würd ichs dir per eMail schicken... :smile:

User 39498, 28 November 2006
  8. Annii
    Annii (25)
    90
    91
    0
    Single
    Die eurocom ist die mündliche englischprüfung an realschulen. Bin damit in der 10ten
    Da muss man eine 5min Präsentation über ien beliebiges Thema halten, das dann 2/5 zählt...dann ein gespräch/bildbeschreibung mit dem lehrer..zählt ebenfalls 2/5 und noch ein kasettentext verstehen und die fragen dazu beantworten der dann 1/5 zählt.

Ich muss das am Dienstagmorgen halten. Du würdest mir damit sehr helfen. Mir reichts auch noch am sonntag und auch wenns nicht bis zum schluss ist.

Annii, 29 November 2006
  9. velvet paws
    0
    ich kenne die anforderungen der eurocom nicht und weiss auch nicht, wie hoch der standard da so ist, aber dein text ist wirklich noch nicht das gelbe vom ei. tonnenweise grammatik- und vokabelfehler, extrem simple sprache, und auch inhaltlich bestimmt ausbaufaehig. ist nicht boese gemeint und ich will dich auch nicht in panik versetzen, aber du solltest dir umbedingt jemanden suchen, der gut englisch spricht und den text fuer dich korriegiert und umformuliert. und eben selber noch etwas am inhalt feilen.
    im unwahrscheinlichen fall, dass ich heute abend zuviel zeit habe und mich extrem langweile schau ich's mir vielleicht mal an.

die meisten verbesserungsvorschläge meiner vorredner sind übrigens ebenfalls alles andere als fehlerfrei...

velvet paws, 29 November 2006
  10. shabba
    Gast
    0
    der anfang ist gut: my presentation is made up...

heißt soviel wie "ist frei erfunden..." :-D

shabba, 29 November 2006
  11. starshine85
    Verbringt hier viel Zeit
    3.254
    121
    2
    nicht angegeben
    im Voraus :-D

starshine85, 29 November 2006
  12. Dawn13
    Verbringt hier viel Zeit
    3.916
    121
    0
    nicht angegeben
    Jo, das wollt ich auch schreiben...

Ich wär schon bereit, das Ding umschreiben, aber ich hab keine Ahnung, wie hoch die Anforderungen sind. Zudem dürfte mein Englisch dann wiederum zu kompliziert sein, als dass es passen würde... So gesehen würd ich dir raten, dich nochmals dranzusetzen und das nochmals zu überarbeiten, ein paar bessere Formulierungen werden dir schon einfallen...

Off-Topic:
    Für ein nächstes Mal würd ich dir zu einem Thema raten, von dem du bereits etwas mehr weisst, erst recht dann, wenn du frei wählen kannst. Dass Japan nicht eine Million und schon gar nicht eine Milliarde Einwohner hat, naja, das gehört dann eher zu den Basics. Oder alternativ müsste man sich die Mühe machen, das richtig nachzulesen :smile: Ausserdem ist es auch einfacher, selbst in einer Fremdsprache, über etwas zu schreiben, mit dem man sich schon einigermassen auskennt... Nur so als - nicht bös gemeinter - Hinweis.

Dawn13, 29 November 2006
  13. Annii
    Annii (25)
    90
    91
    0
    Single
    also anforderungen..ein bisschen mehr als mein text ist schon ok...Wobei ich mal nebenbei bemerken will, dass ich eine von besten in meiner klasse bin, von dem her....
    Und ich mag Japan nunmal, die Kultur einfach und es gibt kein Thema wo ich sgen würde, dass würde mcih interessieren und ist einfach von dem hab ich gedacht jetzt nimmste halt einfach des.
    Ja, ist alles von den leuten davor nicht richtig oder wie?
    nd naja, sorry dass ich mich jetzt mal verschrieben hab und es nicht gleich bemerkt hab, kann ja auch mal vorkommen.

Annii, 30 November 2006
  14. kittie
    Verbringt hier viel Zeit
    222
    103
    1
    nicht angegeben
    ich würde dir auch vorschlagen dir jemanden in deinem umkreis zu suchen der gut englisch spricht und das ganze mit dem durchzugehen und zusammen umzuschreiben.
    ich glaube wenn einer von uns dir das jetzt korrigiert ist es sehr schwer das richtige niveau zu finden, damit du auch noch verstehst was du sagst und dich damit halbwegs sicher fühlst falls jemand nachfragt.
    generell darauf achten dass die satzstruktur etwas komplizierter ist und die sätze miteinader verbunden sind, nicht so viele kurze einzelne sätze.
    außerdem zeiten und grammatik korrigieren!!

kittie, 30 November 2006
  15. Annii
    Annii (25)
    90
    91
    0
    Single
    also um grammatik und zeit kann ich euch ja wohl bitten?!
    ich hab niemand...nur gleichaltrige.
    Meine cousine und noch ein entfernter anderer verwandter ginge vll..der eine für noch ca 2mon in neuseeland die andere in spanien und noch ne andere entfernte verwandte in england...

Annii, 30 November 2006
  16. GreenEyedSoul
    0
    AAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!
    Ich habe dir gerade den gesamten Text verbessert und dann ist der PC abgestürzt!
    Oh Goooott, ich dreh gleich durch!
    Sollte ich heute nochmal Langeweile schieben (was ich stark bezweifle), verbesser ich ihn dir nochmal. :geknickt:

GreenEyedSoul, 30 November 2006
  17. Olga
    Verbringt hier viel Zeit
    2.230
    123
    2
    vergeben und glücklich
    Ich hab mal hingeschrieben, was mir spontan aufgefallen ist; Leute, die besser Englisch können würden vielleicht anders urteilen ;-)

Japan
    Japan is the fourth biggest island country in the world. It lies in the Western Pacific, on the coast of China. There are 4 main Islands. But in Addition, there are about 4000 little islands. The mountains take about 80% of the area of the country. There are more than 60 active and 500 extinct volcanos. The biggest mountain is Mount Fuji, we called it Fujiyama and the Japanese Fujisan. It is one of the most beautiful mountains in the world.
    . the official language is Japanese. In Japan, there live above onehundred million people, thus 337 inhabitants per square kilometer, which is wieviel? more than in Germany.
    Japan is a monarchy state and the only empire of the world. In the right-hand corner you can see the Emperor Akihito, his wife and under them ohne is the whole family. And this is the emperor palace.
    In the left-hand corner you can see the national flag. it is a base white flag with a large red disc, but for them it symbolises the rising sun. This sounds wonderful but it has one negative point: it is their flag of war!

Next I would like to play you the national anthem Kimi ga yo, which is a poem from the 12 century, and so the oldest of the world.

Tokyo is the capital of Japan and the biggest city in the world. You can see it here, in the middle of the country. Ten percent of the Japanese people live in Tokyo and as many as twenty percent of the population live around it. So the city continues to increase, which is a problem ausführen, warum ist das ein Problem?. Tokyo is the center of business, trade, and industry of Japan and also of Asia.

Tokyo is well known for its roads, which have a big problem because of the rush of traffic. And it‘s difficult to drive in this city, when you never were there. Because there are sometimes eight lanes, and the traffic is on different plains. Beein e!tween the tower blocks, there is always stop and go. There are 4.5 million cars in this city, and it gets more and more. Although it is expenisve to drive a car. So for the most people its difficult to get to their work. Not only the streets are packed, but so is the underground too. Especiallyfor women it is not easy warum gerade für Frauen? but there are already some waggons only for them. I´m sorry, but I couldn't find a picture, which shows you this problem.

Aber ich. Hier sieht man die Beamten an den Bahnhöfen, die die Leute in die Wagen schieben:
    http://images.encarta.msn.com/xrefmedia/sharemed/targets/images/pho/t028/T028954A.jpg

But it gives a nice side of the capital, too. Tokyo may not be known as a city with much greenery, but it has several nice parks and gardens. And its really fantastic to go through this city as an European person. warst du da? weißt du das? sonst würde ich sowas nicht schreiben. Because they have an other lifestyle. (kann mir jemand den nächsten deutschen satz übersetzen? Ich bin momentan wohl etwas überarbeitet, schaffs einfach nicht :kopfschue )Darüber gibt es soviel zu erzählen, was ich leider nicht in ein 5min referat packen konnte. Aber ich hoffe, dass ich euch einen kleinen eindruck darüber verschaffen konnte.
    There's so much else you can talk about, but I don't have enough time. I hope, you got a small impression of what Japan is like.

Olga, 30 November 2006
  18. GreenEyedSoul
    0
    Japan
    Good morning, today I will talk about Japan. My presentation is subdivided into two parts. First I would like to tell you some facts about the country, the flag and the government. Afterwards I will tell you something about Tokyo.
    Japan is the fourth biggest island country(gibt es das Wort "island country) in the world. It is situated in the Western Pacific, on the coast of China. It consists of4 main islands. In addition, there are about 4000 little islands.
    The mountains take about 80% of the area of the country. There are more than 60 active and 500 extinct volcanos. The biggest mountain is Mount Fuji, which is better known as Fujiyama.The Japanese call it Fujisan. It!!! is one of the most beautiful mountains on earth.
    The official language is Japanese. In Japan there are living about onehundred million people. One can say that per square kilometre there are living 337 inhabitants. (2x there are living hört sich doof an, müsste man noch irgendwie ändern)
    Japan is a monarchy state and the only empire of the world. In the right-hand corner you can see the Emperor Akihito, his wife and below them is the whole family. And this is the emperor palace.
    In the left-hand corner you can see the national flag. it is a base (was soll base heißen?)white flag on which's centre is a big circle. (?) For the Japanese this is a symbol for the rising sun. This sounds wonderful but it has one negative point: it is their flag of war! (würde ich noch erklären! sonst denkt man nur HÄH??)

Next I would like to present the national anthem Kimi ga yo, which is a poem from the 12th century, and so the oldest of the world.

The next theme I will deal with is the currency (Währung)
    They pay with Yen. Here I have a 100 Yen note to show you, which is converted in euro 6 to 7 euro.This is a 2000 Yen note, which has a value of about 13 euro. These are the xxx Yen notes.

Now I would like to present you Tokyo.
    Tokyo is the capital of Japan and the biggest city in the world. You can see it here, in the middle of the country. Ten percent of the Japanese people live in Tokyo and about 20 percent of the population is living around it.. The city continues to increase, which is a problem. Tokyo is the center of business, trade and industry of Japan and also of Asia.

Tokyo is well known (oder popular)for its roads, which are always full of traffic. But it is very dangerous to drive in a car in this city, if you've never been there before, because sometimes there are eight lines Beetween the skyscrapers, there mostly is stop and go 4.5 million cars drive in this city, and it will get more and more, although it is expenisve to drive a car.
    As a consequence it is difficult to get to work for most of the people.
    Not only the streets are packed(was heißt das?), but the underground, too. For women it is not easy Wieso for women nicht einfach? but in some undergrounds are waggons only for them. I´m sorry, but I havn´t found a photo, which show this problem.

But there are beautiful sides of the capital, too. Tokyo may not be known as a city with much greenery, but it has several nice parks and gardens. And it's really fantastic to go through this city as an European person, because they have an other lifestyle.

GreenEyedSoul, 30 November 2006
  19. SaveMe
    Gast
    0
    So würde ich beginnen:smile:

oder

In my following speech I want to talk about....

SaveMe, 30 November 2006
  20. SaveMe
    Gast
    0
    Japan
    Good morning, In my following speech I want to talk about Japan. My presentation is divided in two parts. First I want to tell you some things about the country, the flag, the government and so on. Furthermore I want to tell you something about Tokyo, the capital of Japan.
    Japan,that ist situated inthe western Pacific Ocean is the fourth biggest country in the world that is situated on 4 main islands and about 4000 smaller islands. 80% of the area of Japan are covered with mountains. The biggest of these mountains is Mount Fuji.It is one of the most beautiful mountains you can find all over the world(oder ähnlich). In addition to this, there aremore than 60 active and 500 extinct volcanos.
    Japan has about onehundred million inhabitants, that means there are 337 inhabitants per square kilometer.
    The governmental system of Japan is a so called monarchy, that means the head of the state is a...(Kaiser) or a kingthat means it is the only empire in the world. In the right-hand corner you can see the Emperor Akihito, his wife and below them you can see the whole family. And this is the emperor palace.
    In the left-hand corner you can see the national flag. As you can see there is a white background with a red disc on it,that symbolizes the rising sun. This sounds wonderful but it has one negative point: it is their flag of war!-> würd ich weglassen oder anders ausdrücken

Now I would like you to listen to the national anthem Kimi ga yo, which is a poem from the 12 century, and so the oldest of the world.

The next important thing is the currency. Japanese poeple pay with Yen. I brought some yen notes with me to show you. The 1000 note. This is between 6 and 7 euro. The 2000 yen note, this is abound 13 euro. The 5000 yen and the 10000 yen note.
    Tha last thing I want to mention is, that the Japanese poeple speak Japanese, the official language in Japan
    The next point of my speech, that means the second part of my presentation deals with Tokyo as I said in the beginning.
    Tokyo is the capital of Japan and the biggest city in the world. You can find it here(wenn du es an ner Karte zeigst, ok, aber wenn nicht, dann lass das "HERE"weg), in the middle of the country. Ten percent of the Japanese people live in Tokyo and another twenty percent of the population live around it. The city continues to increase with the growing population of Japan, what is a big problem. FurthermoreTokyo is the center of business, trade, and industry of Japan and also of Asia.

Tokyo is well known for its roads, which are always filled with traffic. Without any doubt it is difficult to drive(travel into this city by car) in this city, when you never were there before because there are sometimes eight lanes, and the traffic is on different plains. Beetween the tower blocks, they drive always stop and go. 4.5 million cars drive in this city, and the number of cars grows more and more although it is expenisve to drive a car. So for the most people its difficult to get to their work. Not only the streets are full of cars, the underground is full of people,too. Logical it is not easy for women and sotherefore you find some special waggons only for them. --> weg mit dem folgenden Satz!!I´m sorry, but I havn´t found a picture, which show you this problem.

But there is a positive side of the capital, too. Tokyo may not be known as a city with much greenery, but it has several parks and gardens. And it is really fantastic to go through this city as an European person because the japanese people have an other lifestyle. (kann mir jemand den nächsten deutschen satz übersetzen? Ich bin momentan wohl etwas überarbeitet, schaffs einfach nicht :kopfschue )
    There are much more things I could tell but all these things I can´t mention in only 5 minutes. I hope you enjoied my presentation. That is all.

SaveMe, 30 November 2006

jetzt kostenlos registrieren und hier antworten
Die Seite wird geladen...